Strona w budowie

REHABILITACJA

Oferujemy kompleksową diagnostykę funkcjonalną i motoryczną, kinezyterapię, zabiegi fizykoterapii, terapie manualne, specjalistyczne terapie fizjoterapeutyczne oraz osteopatyczne w ostrych i przewlekłych zespołach przeciążeniowych i pourazowych oraz spersonalizowany trening motoryczny w celu poprawy wydolności motorycznej i koordynacji. Nasze atuty to wieloletnie doświadczenie, wykwalifikowana kadra, profesjonalny sprzęt, wszystko w jednym miejscu.

REHABILITACJA

METODY FIZJOTERAPEUTYCZNE I OSTEOPATYCZNE

Manus sapiens potens est – ręka myśląca ma wielka moc. Terapia manualna pomimo wielu szkół terapeutycznych ma jeden cel: przywrócić równowagę ciału w celu dobrego samoleczenia organizmu. Wykorzystując techniki manualne terapeuta pracuje na poszczególnych układach w celu zmniejszenia bólu, poprawy funkcji organizmu.

Manipulacje stawowe krótkodźwigniowe o małej amplitudzie ruchu to bardzo bezpieczne techniki mobilizujące stawu. Podczas manipulacji często dochodzi do charakterystycznych dźwięków, które spowodowane są szybkim rozprężeniem gazów w torebce stawowej. Efektem terapia jest zniesienie napięcia wokół stawu poprzez efekt neurologiczny oraz hormonalny.

P-DTR to wyjątkowa terapia neurologiczna oparta na neurologii, biomechanice, neurofizjologii, anatomii i dogłębnych badaniach. Działa bezpośrednio z centralnym układem nerwowym i ma logiczne, naukowe wyjaśnienie wszystkich swoich nauk. Pod kierunkiem dr Jose Palomara (założyciela) P-DTR jest stale rozwijany i z roku na rok poszerzany jest zakres praktycznego zastosowania jego unikalnego materiału. P-DTR wykorzystuje techniki bazujące na stymulacji odpowiednich receptorów w celu poprawy funkcji układu nerwowego.

Manipulacja powięziami to technika terapii manualnej opracowana przez włoskiego fizjoterapeutę Luigiego Stecco w latach 80. XX wieku, mająca na celu ocenę i leczenie globalnej dysfunkcji powięzi poprzez przywrócenie normalnego ruchu/ślizgania się układu.

Metoda opiera się na modelu biomechanicznym, który kładzie nacisk na istotną rolę powięzi, zwłaszcza powięzi głębokich, w leczeniu schorzeń narządu ruchu i dysfunkcji narządów wewnętrznych. Układ powięziowy składa się z trójwymiarowego kontinuum miękkich, zawierających kolagen, luźnych i gęstych włóknistych tkanek łącznych, które przenikają ciało.

Neuromobilizacje układu nerowowego obwodowego oraz nerwów czaszkowych polegają na wprowadzeniu odpowiednich ruchów ciała w celu wywołania i odtworzenia odpowiedniego ślizu i napięcia nerwu, który jest zaburzony po podrażnieniu nerwu (rwa ramienna, kulszowa, zapaleni n twarzowego itp). Techniki nerumobilizacyjne powodują lepszą adaptacje nerwu do ruchu oraz zwiększają ukrwienie pomiędzy nerwem a jego osłonką czy tkankami otaczającymi.

CRAFTA – jest organizacją zrzeszająca i szkoląca terapeutów leczących objawy w obrębie twarzy, czaszki, odcinka szyjnego oraz stawu skroniowo żuchowego. Na podstawie badania, terapeuta wdraża takie techniki jak mobilizacje czaszki, nerwów czaszkowych czy mięśni w celu zniwelowanie dysfunkcji oraz bólu pacjenta. Terapeuta leczy objawy jak bóle głowy, bruksizm, bóle w obrebie twarzy, przewlekłe problemy laryngologiczne, szumy uszne, zawroty głowy itp.

Suche igłowanie to inwazyjna metoda leczenia napięcia mięśniowego oraz powięziowego. Polega na wbiciu igły akupunkturowej w odpowiednie miejsca na mięśniu czy powięzi w celu zredukowania napięcia, bólu czy poprawy koordynacji mięśniowo-nerwowej.

EPTE jest inwazyjna metoda fizjoterapii polegająca aplikacji igły akupunkturowej oraz przepuszczeniu przez nią prądu galwanicznego. Efektem terapii jest pobudzenie organizmu do ponownego leczenia. Metoda ta jest stosowana w przewlekłych entezopatiach (choroby przyczepów mięśniowych)

Trening motoryczny – polega na kształtowaniu poszczególnych cech motorycznych takich jak m.in.: siła, gibkość, moc, koordynacja, systemy energetyczne.
Trening funkcjonalny – jest to odpowiednie dostosowanie ćwiczeń pacjenta pod daną dysfunkcje. Obecne trendy wskazują na najlepsze i najtrwalsze efekty terapeutyczne w leczeniu zachowawczym dysfunkcji narządu ruchu właśnie po odpowiednio wykonywanych ćwiczeniach przez pacjenta.

Ultrasonografia w fizjoterapii wykorzystywana jest jako narzędzie pomocnice w diagnostyce funkcjonalnej oraz różnicowej (wykluczenie patologi, która nie jest wskazaniem do leczenia fizjoterapeutycznego). Dodatkowo USG używane jest w pracy z biofeedbeckiem.

Hirudoterapia polega na wykorzystaniu substancji czynnych znajdujących sie w pijawce lekarskiej laboratoryjnej. Pijawki w medycynie używane są od lat. Obecnie leczenie pijawkami jest wpisane do rejestru IDC-9 (999.91). Pijawki w medycynie odnajdują sie w chirurgi ręki, chirurgi plastycznej, urazach sportowych,

Metoda łańcuchów mięśniowych i stawowych (GDS) (metoda GDS, metoda łańcuchów mięśniowych) – metoda fizjoterapeutyczna opracowana przez Godelieve Denys-Struyf. Metoda łączy funkcjonowanie ciała z psychiką człowieka. Zgodnie z jej założeniami, poszczególne części ciała są zależne od siebie, a wzajemne powiązania między nimi tworzone są przez mięśnie. Mięśnie utożsamiane są tu także z „narzędziami wyrazu psychiczno-cielesnego” mającego szerokie oddziaływanie zarówno na funkcjonowanie psychiczne, jak i fizyczne człowieka.

Metoda ta ma oddziaływać leczniczo za pomocą między innymi: optymalizowania możliwości ciała, uświadamiania poprawnych gestów, nauki kierowania napięciami związanymi z zachowaniem. Zalecana jest dla pacjentów niezależnie od wieku, jej stosowanie ma nie tylko pomagać w usuwaniu różnorodnych patologii związanych z postawą i napięciami mięśniowymi, ale także zabezpieczać przed ich nawrotami.

Dynamiczna neurostabilizacja jest metodą opierająca się na metodach neurorozwojowych (Vojta). Polega na wykorzystaniu pierwotnych wzorców ruchowych w poprawie jakości ruchu.

Manipulacja wisceralna jest mobilizacją powięzi specyficzną dla danego narządu i opiera się na założeniu, że swobodny ruch w organizmie jest niezbędny, a zatem wszelkie ograniczenia będą niekorzystnie wpływać na zdrowie. Ocenia i leczy dynamikę ruchu i zawieszenia w odniesieniu do narządów, błon, powięzi i więzadeł. Praca narządowa przywraca odpowiednia motylność (ruch mechanikę) organu.

Terapia czaszkowo-krzyżowa jest formą terapii wywodzącą się z osteopatii. Polega na pracy z rytmem wdzielania i absorpcji płynu mózgowo-rdzeniowego. Prawidłowe funkcjonowanie tego układu jest warunkiem niezbędnym dla utrzymania zdrowia. Podczas sesji terapeuta bardzo delikatnym dotykiem manipuluje poszczególnymi kośćmi lub tkankami miękkimi w celu optymalizacji rytmu czaszkowo-krzyżowego.

TCK działa uspokakająco i może pomóc w przypadku takich problemów jak:

-zespoły bólowe kręgosłupa,

-psychoza, autyzm, zaburzenia osobowości, nadpobudliwość,

-zaburzenia koncentracji, snu, nerwice,

-ogólne złe samopoczucie, brak energii,

-bóle i zawroty głowy,

-zapalenia zatok,